DR. Chen Shapira
Search
Close this search box.

אודות

ד"ר חן שפירא – השתלבות של קהילת הלהט"ב בהיי-טק הישראלי

ד"ר חן שפירא – השתלבות של קהילת הלהט"ב בהיי-טק הישראלי

ד

יצירת קשר עם ד"ר חן שפירא?

ד"ר חן שפירא – השתלבות של קהילת הלהט"ב בהיי-טק הישראלי

ד"ר חן שפירא ממקימות הסטארט אפ Quai.MD מציינת כי עולם ההייטק ידוע באווירה הפתוחה והמקבלת שלו, שם עובדים יחדיו אנשים מכל גווני הקשת, ללא קשר לדת, אמונה או לנטייה מינית. בשנים האחרונות, חלה התקדמות משמעותית ביחס לקהילת הלהט"ב בתעשייה, הן מבחינת קבלה והן מבחינת הזדמנויות תעסוקה.

ע"פ דבריה של ד"ר חן שפירא אפשר להבין כי זהו בהחלט ניגוד מרענן למקומות עבודה רבים אחרים, בהם קהילת הלהט"ב נאלצת להתמודד עם אפליה ודעות קדומות. למעשה, מספר מחקרים מצאו כי עובדים להט"בים מדווחים על תחושת שביעות רצון גבוהה יותר במקום העבודה בתעשיית ההייטק, בהשוואה לתחומים אחרים.

הסיבות לכך רבות ומגוונות, ויכולות לכלול:

  • תרבות ארגונית מקבלת: חברות הייטק רבות שמות דגש על גיוון והכלה, ומעודדות עובדים להיות עצמם. חברות הייטק רבות בישראל ידועות בהקפדה על תרבות ארגונית מקבלת ומכילה וחלקן אף מציעות סדנאות הכשרה, וקבוצות תמיכה עבור עובדים טרנסג'נדרים.
  • מדיניות אנטי-אפליה: לחברות רבות יש מדיניות ברורה האוסרת אפליה על רקע נטייה מינית, ומבטיחות סביבת עבודה בטוחה ומכבדת לכולם.
  • קהילה תומכת: קהילות להט"בים רבות קיימות בתוך עולם ההייטק, ומספקות תמיכה ועידוד לחבריהן.
  • קריירה למרות הכל: תעשיית ההייטק הישראלית צומחת בקצב מהיר ומציעה מגוון רחב של משרות מאתגרות ומספקות. עובדים טרנסג'נדרים נהנים משוויון הזדמנויות מלא ומהזדמנות לפתח קריירה משגשגת.

עם זאת, חשוב לציין שגם בעולם ההייטק קיימים אתגרים עבור קהילת הלהט"ב. לדוגמה, נשים טרנסג'נדריות עדיין מתמודדות עם אפליה וחוסר שוויון חמורים יותר מנשים שאינן טרנסג'נדריות.

האתגרים שנותרו

קיימת אפליה במקומות עבודה, ואנשים טרנסג'נדרים רבים מתמודדים עם קשיים חברתיים ורגשיים. חשוב להמשיך ולפעול לקידום שוויון זכויות עבור קהילת הלהט"ב, הן בחברה הישראלית בכלל והן בתעשיית ההייטק בפרט. למרות האתגרים, ד"ר חן שפירא מדגישה כי עולם ההייטק מהווה דוגמה חיובית לאופן שבו ניתן ליצור מקום עבודה מכיל ומכבד עבור כולם, ללא קשר לנטייה מינית.

סיכום

חשוב להמשיך ולפעול לקידום שוויון זכויות עבור קהילת הלהט"ב+, ולעודד יצירת סביבת עבודה מקבלת ומכילה עבור כולם וכולן.

לחזור למשהו ספציפי?
דילוג לתוכן